Aj menšia skupina, je dobrá cieľová skupina


Chceli by ste začať písať blog, venovať sa aktualitám zo sveta alebo informovať o domácich novinkách? Web, na ktorom sa nepredáva žiaden tovar môže zarábať tiež. Preto to nie je vôbec zlý nápad. Musíte si však dopredu stanoviť svoje priority a hlavne svoju cieľovú skupinu.Žena v čiernom tričku KISS sedí v kaviarni a píše na notebooku.jpg
 
Ako ste si mohli všimnúť v nadpise článku, spomíname menšiu cieľovú skupinu. Je e to z dôvodu, že niekedy sa oplatí zamerať na špecifické publikum, ako sa snažiť osloviť všetkých. Zamyslite sa napríklad nad tým, koľko webov, ktoré píšu o aktualitách zo sveta poznáte. Bude ich minimálne desať, a to samozrejme nie je ani zďaleka všetko. Takýchto webov jednoducho existuje až príliš veľa. Je teda veľmi ťažké preraziť v rovnakej oblasti.
Teraz sa ale zamyslite nad ďalšou vecou. povedzme, že vás zaujímajú správy z prešovského regiónu. Koľko stránok s touto tematikou nájdete? Povieme vám to presne, existujú asi tak štyri až päť. Samozrejme, že nájdeme aj rôzne pokusy, ktoré však nefungujú a nie sú aktívne. Tie teda nebudeme počítať. Už rozumiete? Niekedy je naozaj lepšie to, ak sa zameriate na špecifickú skupinu ľudí. takto je totiž omnoho jednoduchšie preraziť.
 
Pokiaľ sa pre takúto cestu rozhodnete, myslite aj na správny prístup k SEO. Základný rozdiel je v používaní správnych kľúčových slov. výraz LONG TAIL SEO označuje práve to, čomu by ste sa mali venovať. Ide o veľmi jednoduchú vec. V textoch nebudete používať zopár slov, ktoré vyhľadáva celé Slovensko, ale práve naopak, väčšie množstvo slovíčok, ktoré bude vyhľadávať menšia – špecifická skupina ľudí. ak už sme spomenuli tie správy z prešovského kraja, tak by to mohli byť napríklad slová a frázy ako napríklad „novinky Prešov“, „aktuality Prešov“ a tak ďalej.Žena sa pozerá do telefónu a robí si poznámky na papier.jpg
 
Rovnaký prístup môžete zvoliť na akomkoľvek webe. Nemusíte sa teda venovať len písaniu správ. Platí to aj pri weboch zameraných na krásu, módu či chovateľstvo.