Buďte sebestačný

Množstvo dospelých ľudí aj napriek práci a finančnej stabilite na konci mesiaca tápa. Ani len polovica Slovákov nemá dostatočné úspory, aby si mohli dovoliť zopár mesiacov nepracovať. Náš životný štýl nie je tak vyčerpávajúci a čakať, že nám šéf zdvihne znenazdajky plat sa neoplatí. Aj vy rozmýšľate nad zmenami, aby ste si na konci mesiaca dokázali čo to odložiť pre vaše budúce výdavky?

měna

  • Nie tak dávno sa v obchodoch opäť zdražovalo. Odvody a poistky, benzín, to všetko môže kedykoľvek vystúpiť do cenových výšin. Pre to treba adekvátne reagovať. Často sú ľudia príliš plachý alebo v obavách, že pri otázke zvýšenia platu nemajú žiadne sovo. Často to nie je pravda. Ak sa chcete zamestnať u niekoho, kto bude pozerať na požiadavky moderného sveta, voľte radšej menších podnikateľov, ako veľké firmy. Vo firmách si totiž za vás rýchlo nájdu náhradu. Ako zamestnanec podnikateľa však máte vyššie šance na to, že vás zastihne odmena alebo že vás tak rýchlo nebude chcieť vymeniť.
  • Koľko je treba si každý mesiac odložiť? Rozhodne to závisí aj od toho, koľko stojí vaše bývanie a mesačné potreby. Každý by mal počítať s tým, že dva mesiace môže byť bez príjmu. Na maródke, s výpoveďou, či inou nepredvídateľnou udalosťou sa často nedá vyhnúť finančným suchotám. Ako sa hovorí, na dobré sa rýchlo zvyká, no uskromnenie sa a odloženie peňazí nikdy nie je na škodu.

peníze

  • Šetrenie, šetrenie a znovu šetrenie. To je to, čo dookola počúvame, keď sa pýtame, ako sa čo najmenej zadlžiť. Často sa to však nedá, ak náš plat pokrýva ledva náklady na jeden mesiac. Čo potom v takomto prípade? Naozaj dobrá rada je, aby sme vrážali peniaze do niečoho, čo sa dá zhodnotiť. Žiadna banka, ani peniaze v ponožke, ale v nehnuteľnosti a šperkoch.
  • Nakoniec je dobré, ak využijeme vymoženosti modernej doby. Internet, ktorý mnohý používajú ako zábavu, sa dá využiť ako prostriedok na zarábanie peňazí. Jednak môžete predávať staré veci, ktoré už nepotrebujete, svoje výrobky a služby alebo sa jednoducho snažiť rozbehnúť vlastný biznis. Mnoho ľudí sa zviditeľňuje na sociálnej sieti s cieľom prilákať investorov alebo obyčajných ľudí, ktorí sú ochotní investovať do toho, čo ponúkate. Veď kto by sa nechcel stať maliarom alebo autorom bestsellerov?